Welcome

Advokátka spolupracující s Advokátní kanceláří Vych & Partners, s.r.o.

Absolventka Právnické fakulty Univerzity Karlovy v Praze (Mgr. 2001), zapsána v seznamu advokátů pod evidenčním číslem 10337. Zakládající členka spolku CzELA (Czech Employment Lawyers Association) – asociace advokátů – specialistů na pracovní právo. Členka spolku Unie rodinných advokátů.
Poskytováním právního poradenství se zabývá od roku 2000.

Profesní zkušenosti získala zejména v oblasti advokacie (od roku 2000 zaměstnána v pražské advokátní kanceláři).

Specializace na pracovní právo (jak individuální, tak kolektivní), rodinné právo, právo obchodních korporací, fúze a akvizice, zastupování před civilními i trestními soudy, vymáhání pohledávek, právo na ochranu osobnosti, problematika nekalé soutěže.

Pracovní právo, rodinné právo, civilní soudní proces, právo životního prostředí (odpady), právo na ochranu osobnosti

Expertise

Občanské právo
Pracovní právo
Rodinné právo

Location

Lazarská 11, 120 00 Praha, AF
Directions

Reviews

There are no reviews yet.

Interview

Je toto povolání tradicí ve Vaší rodině?


Vůbec ne. Pokud se dá vůbec mluvit o nějaké tradici, tak ji v naší rodině vidím spíše ve farmacii a technických oborech. Advokát, resp. právník vůbec, jsem v rodině první.

Můžete nám sdělit více o pozadí vašich odborných znalostí?


Vždycky jsem měla ráda historii, psychologii a lákala mě i sociologie a politologie. Tohle všechno jsem mohla aspoň na chvíli spojit při studiu práva na pražské Právnické fakultě. Nicméně je pravdou, že jsem rozhodně nestudovala s jasnou představou, že skončím zrovna v advokacii. Ještě před obhajobou diplomové práce jsem ale nastoupila v jedné pražské advokátní kanceláři a poměrně brzy bylo jasné, že to je přesně to, čemu se chci a budu do budoucna věnovat.

Jaké byly vaše začátky?


Nastoupila jsem jako koncipient do kanceláře, kde potřebovali urgentně doplnit právníka v sekci pracovního práva. To mi naprosto vyhovovalo, protože mě pracovní právo bavilo už na škole. Tato specializace mi dodnes zůstala. Dlouho jsem o tom nepřemýšlela (proč zrovna pracovní právo, které spousta jiných advokátů přehlíží jako nezajímavé), ale poté, co mě začali vyhledávat klienti čím dál více i v oblasti rodinného práva (aniž bych o to nějak výslovně stála formou propagace či reklamy), mi došlo, že oba obory mají něco společného. Je to práce s lidmi, nutnost citlivého přístupu, empatie a zvýšené míry komunikace. A to je prostor, ve kterém se ráda a snad i dobře pohybuji.

Máte nějaké návyky, které pro Vám pomahají, když se snažíte studovat složitý případ?


Snažím se představit si, co bych dělala a jak bych uvažovala, kdybych byla na druhé straně (jde-li o spor). Snažím se tedy předvídat, a to jak kroky protistrany, tak i skutečné potřeby a zájmy klientů (ne vždy Vám je klient skutečně řekne nebo umí hned formulovat). Základem je tedy zjistit od klienta, co nejvíce (včetně informací, které může klient považovat za nedůležité). Pokud nemá případ protistranu, stačí se jen otevřít – nesvazovat se vlastními zkušenostmi (každý případ je jiný, i když na první pohled vypadají podobně) a vnímat všechny podstatné informace.

Která část Vašeho zaměstnání se Vám nejvíce líbí?


Asi analýza. Když mám pocit, že už mám všechny informace od klienta a můžu se pustit do přemýšlení 😊 A pak také samozřejmě chvíle, kdy je klient spokojený s výsledkem. Pak jsem spokojená i já.

Jaké nástroje používáte na denní bázi související s Vaší prací (aplikace, plánovače atd.)?


Pochopitelně jsem závislá na automatizovaných systémech právních předpisů. Bez nich by to opravdu nešlo. Jsem zvyklá ale používat i internet k vyhledávání judikatury a dostupných odborných článků (sleduji pravidelně právní servery). Pracuji s odbornou literaturou a mám předplacena určitá periodika. Spolupracuji trvale s Advokátní kanceláří Vych & Partners s.r.o. a za účinný nástroj práce považuji také brainstorming s kolegy 😊. V kanceláři používáme velmi šikovný systém pro efektivní správu spisové agendy v elektronické podobě, který je napojen i na veřejné rejstříky, takže nám pomáhá sledovat důležité informace, které bychom museli jinak aktivně vyhledávat.

Pracujete z kanceláře, domova, kavárny?


Ano, ze všech prostor, které v otázce uvádíte 😉

Kolik hodin denně pracujete v průměru? Jaký byl Váš nejdelší pracovní den v historii?


Vzhledem k tomu, že mám rodinu a děti, snažím se svůj pracovní čas oddělovat od rodinného (ne vždy se mi to daří) a časově limitovat (žádné dítě nechce mámu permanentně ponořenou do pracovních problémů). Je to nezbytné i pro regeneraci, která je naprosto nutná pro správné a hlavně efektivní fungování mozku. Nikdy mě neohromovali (v pozitivním slova smyslu) někteří kolegové, kteří o sobě tvrdili, že pracují pravidelně 20 hodin denně. Vždycky jsem si v duchu myslela, jak asi vypadají po těch 20 hodinách jejich výsledky. Nikdy jsem nebyla spokojena s tím, co jsem já nebo nějaký můj podřízený kolega vytvořili po nějakém pracovním maratonu. Vždy byla z výsledku patrná únava a pokud byl čas, bylo třeba výstup upravit s čistou hlavou třeba druhý den. Nárazově takto pracovat pochopitelně jde, ale nevidím smysl v tom, pokud se z maratonu stane pravidlo. Ale zpět k otázce. Pracuji v průměru od 3 do 8 hodin denně (výjimečně samozřejmě i více) a snažím se nechat si víkendy volné (max. čtu nějakou odbornou literaturu). Až trochu vyrostou děti, dostanu se zpět někam na úroveň běžné 8hodinové pracovní doby. Čím jsem ale starší, tím více považuji za nutné mít také koníčky a najít si na ně čas. Krom odpočinku, který to přináší, to rozšiřuje obzory, což se pak člověku vrací pozitivně i v práci.
Spoustu času ale strávím i tím, že o konkrétních kauzách přemýšlím i v čase, kdy bych měla dělat něco jiného. To je ale pro advokacii typické…